Fuel Oil, Motorin Yakıtlı Brülör Kapasitesini Kazana, Yanma hücresine Kapasite oluşturma amaçlı ve yakıtı basınç ile parçalayarak pulverize hale getirilerek düzgün kaliteli yanma sağlar.
Sıvı yakıt brülörlerinde Çakmak çakıp brülör yanamaya başladığında eğer brülör yanıyorsa Fotosel algılar ve brülör beyini durumu devam ettirir. Fakat Alev Söndüğünde Fotosel bunu algılar ve Brülör Beynini arızaya düşmesini sağlar.
Alev yanarken içersinde UV ışınımlarını algılayarak alevin olup olmadığını kontrol eder. Alev Kötü yanma veya zamanında oluşum yoksa beyini arızaya geçirir. Yakıtın Boşa akmasını engeller. Brülör Güvenliğini Sağlar
Sıvı yakıtlı brülörlerde brülör ateşleme sırasını kontrol eder. Alev yanma zanında ters durum oluştuğunda arızaya geçerek brülör emniyetini sağlar.
Sıvı Gaz, Çift yakıtlı brülörlerde bulunur. Sıvı yakıtlı brülör servomotoru brülör fan çalıştıktan sonra havayı sonuna kadar açar ateşleme sırasında birinci kademe açıklığı kadar havayı kapatarak brülörün sorunsuz tutuşmasını sağlar.
Hava ve gaz klepesini komut eden servomotorar da vardır. iki kademeli ve oransal tipleri mevcuttur. Yüzer kontrol 220 volt Açma Kapama, 0-10 volt, 4-20 mA, Konrollü tipleri vardır.
Sıvı yakıtlı brülörlerde bulunur. Motorin, Fuel Oil Yakıtta kullanılabilir. Çeşitli basınç ve kapasitede Pompalar mevcuttur.
Ön pot ısıtıcı ve brülör yakıt pompa girişi arasında kullanılır.
Sıvı yakıt tutuşturma sistemleridir. Ateşleme trafosu ile direk yakıtı ateşleme için kullanılır. Bazı brülörlerde LPG veya Gaz yakıtlı Pilot alev Sistemleri Bulunur. ilk önce Gaz yakıt ardından sıvı yakıt tutuşturulur.
Fuel Oil Yakıtlı brülörler ısıtıcı kullanmaktadır. Ön pot ısıtma yakıt tanklarında 40 derceye kadar ısıtıldıktan sonra brülör üzerindeki brülör yakıt ısıtıcısına gelir oradada 110-130 derece aralığında yakıt ısıtılarak brülör ateşleme yapılır.
Brülör üzerindeki Isıtıcı rezistans belli ısıda tutmak için termostat kullanılır. Ayrıca brülör ısıtıcısı belli bir sıcaklığa gelmeden çalışmaması gerekir. Isıtıcı termostatı arızalandığında limitte durması için termostat vardır.
Sıvı yakıt brülörlerinde Tek kademeli sistemlerde Normalde Açık 1 Adet yakıt ventili, İki Kademeli Sistemlerde 1 Adet Normalde Açık 1 Adet Normalde Kapalı Ventil bulunmaktadır. Bazı brülörlerde 3 yollu Sıvı yakıt ventili bulunur. Genelde Gökçe Thyssen Marka brülörlerde bulunur. Oransal Sıvı yakıtlı Sistemlerde 1 Adet Kollu veya Bobinli ventil bulunur. Brülörün marka tipine göre değişir.
Brülör Ön Tarafında alevi gövdeden uzak tutmak ve aleve şekil vermek için kullanılır. Namlu olarakta bilinir.
Oransal Brülörün Modülasyon yapılması ıçin kullanılır. Yakıt tasarruf için önemlidir. Buhar kazanlarında buhar basıncı Set edilir Set değerine brülör geldikçe servomotor vasıtasıyla yakıtı ve havayı kısarak ne ihtiyaç varsa o ayarda yanması sağlanır. Aynı şekilde sıcaklık ile çalışan Kızgın yağ, Fırın, Asfalt Plent, Sıcaksu kazanı, Kızgın Su sistemlerinde de set edilen sıcaklığa göre brülörü kısıp açar. Buşekilde amortisman ve yakıt giderlerinde tasarruf sağlanır.
Brülörün Alev Borusu içinde bulunur. brülör lansı tarafında tutulur. Hava ve Yakıt karışımını sağlayarak alevin dönerek düzgün yanmasını sağlar.
Brülörün hava akışını sağlamak için kasa içersinde dizme fan olarak tabir edilir.
Brülörün memesinin bağlı olduğu yere meme hamili, Meme hamilinin bağlı olduğu yere brülör lansı denir. Alarko ALF Serisi Brülörler için Meme Arkasındaki Ufak Parçaya Meme Burnu olarak tabir edilir. Lans İçerisindeki meme hamili sökülünce ortaya çıkan yaylı mekanizma bulunur. bu sistemde Pim, Yay, Piston Takımı denir.
Kaplin; Brülör Fanı ile pompa arsındaki plastik parçadır. Kaplin başlığıda plastik parçanın başlarına takılır.
Motorin ve Fuel Oil Yakıt için filtreler mevcuttur. Yakıttaki parça kalıntı parçaları tutmaya yarar.
Web sitemizde en iyi deneyimi elde etmek için lütfen çerezleri kabul ediniz.
Çerezler olmadan çalışmayacak bazı özellikte mevcuttur.
Kullandığımız çerezler hakkında daha fazla bilgi edinmek için, çerezler hakkında bilgi sayfamızı ziyaret edin..
Yorum Gönder